۶ روش استفاده از ویدیو برای افزایش فروش

۶ روش استفاده از ویدیو برای افزایش فروش

استفاده از ویدئو می تواند نه فقط جنبه تبلیغاتی بلکه جنبه ارتباطاتی نیز داشته باشد. ویدیو ابزاری بسیار قدرتمند در دست مدیران شرکتها و سازمان ها خواهد بود تا بتوانند با استفاده از آن خدمات و محصولات خود را تبلیغ کرده و به بهترن شکل ممکن با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند.

گفته می‌ شود که حدود ۸۰ درصد از ترافیک اینترنت صرف دیدن ویدئو می‌شود. این آمار بسیار خیره کننده به ما اهمیت استفاده از ویدئو در بیزینس ها را نشان می دهد. البته این میزان ترافیک نه فقط به صرف دیدن ویدیو های ذخیره شده است، بلکه ارتباطات ویدئویی که افراد در طی روز با یکدیگر برقرار می کنند نیز در این آمار محسابه شده است.

همانطور که مشاهده ویدیو، توسط کاربران، به انواع دیگر محتوا ترجیح داده می شود، استفاده از ویدئو کنفرانس نیز به همان اندازه به سایر روش های ارتباطی مانند صوت و چت ترجیح داده شده است. این آمار نشان از اهمیت تکنولوژی ویدئو کنفرانس در زمینه ارتباطات دارد.

زمان آن رسیده است که اهمیت ویدئو را در افزایش فروش و بهره وری بیزینس ها درک کرده و آن را در جهت پیشرفت شرکت خود به کار ببندید. اما چگونه می توانید از ویدئو برای گسترش فعالیت های تجاری خود استفاده کنید؟ در این مطلب با ما همراه باشید تا ۶ روش استفاده از ویدئو برای افزایش فروش و گسترش فعالیت‌ های تجاری را به شما معرفی کنیم.

۱- به مشتریان خود پیشنهاد مشاوره ویدیویی دهید

به تازگی ارائه مشاوره ویدئویی یکی از روش های کسب درآمد برای بیزینس های مختلف است. از آنجایی که شما نیاز نیست در مکانی که شخص مقابل حضور دارد باشید، می توانید به افرادی از سرتاسر جهان در هر نقطه ای که باشند مشاوره ویدیویی داده و هزینه مشاوره دریافت کنید. در حین دادن مشاوره ویدیوی می توانید با ارائه محصولات و خدمات خود شانس فروش آنها را نیز افزایش دهید.

آموزش آنلاین درامدی برابر ۴۶ میلیارد دلار در سال برای کل جهان دارد. قسمتی از این درامد مربوط به مشاوره ها و مربی گری های آنلاین است که توسط متخصصان انجام می شود. شما نیز می توانید این سرویس را به مشتریان خود ارائه داده و با دریافت هزینه های مشاوره درآمد بیزینس خود را به شدت افزایش دهید. تنها چیزی که شما برای ارائه یک مشاوره آنلاین فوق العاده نیاز دارید، یک سرویس ویدئو کنفرانس قابل اتکاست تا شما را به مشتریانتان متصل کند.

۲- از ویدئو کنفرانس برای معرفی محصولات خود به مشتریان استفاده کنید

بهترین روش برای نمایش محصولات تان به مشتریان استفاده از ویدئو خواهد بود. معرفی محصولات به مشتریان با استفاده از تکنولوژی ویدئوکنفرانس می‌تواند باعث افزایش فروش شما شود. این تکنولوژی در حال حاضر مورد توجه بسیاری از بازاریابان در سر تا سر جهان قرار گرفته و به عنوان ابزار اصلی فروش آن ها محسوب می شود.

بسیاری از متخصصان مشاوره های آنلاین ویدئو کنفرانس را به صورت رایگان به مشتریان خود ارائه می دهند تا بتوانند آنها را به خرید سرویس ها و محصولات خود متقاعد کنند. ویدئو کنفرانس ابزاری بسیار قدرتمند برای Present کردن محصولات در دستان بازاریابان محسوب می شود.

در گذشته روش‌هایی مانند ایمیل مارکتینگ و یا Cold calling برای فروش بسیار مورد استفاده قرار می گرفت. این روش ها در گذشته سود آور بودند اما امروزه استفاده از روش بازاریابی از طریق ویدئو کنفرانس روش اصلی ارتباطات بازاریاب های حرفه ای شده و آن ها از این ابزار قدرتمند در جهت فروش بیشتر محصولات استفاده می کنند.

۳- محتوای آموزشی تصویری تولید کنید

همان طور که بالاتر گفتیم آموزش آنلاین درامدی برابر ۴۶ میلیارد دلار در سال برای کل جهان دارد. این آمار نشان از اهمیت این زمینه برای درامد زایی در بیزینس های مختلف دارد. بیزینس شما هر تخصصی که داشته باشد قابل آموزش خواهد بود و شما می توانید با ایجاد محتوای آموزش ویدئویی و فروش آن ها اقدام به کسب درامد بیشتر برای بیزینس خود کنید.

هر روزه افراد بیشتری از دانشگاه ها انصراف می‌دهند و به امید کسب علم و دانش به منابع آنلاین روی می آورند. گرچه همچنان دانشگاه مکان اصلی کسب علم محسوب می شود اما برتری منابع آنلاین که با هزینه بسیار کم علم و دانش را در اختیار مشتریان خود قرار می دهند، هر روزه جایگاه دانشگاه را در جوامع کم رنگ تر می کند.

بسیاری از افراد برای یادگیری تخصص ها از ویدئو های آموزشی استفاده می کنند. شما می توانید تخصص های شرکت  یا شخص خود را تحت محتوای ویدئویی در اختیار دیگران بگذارید. کسب درامد از طریق فروش ویدئو های آموزشی یکی از شاه راه های درامد برای شرکت ها و سازمان هاست.

۴- تبلیغات ویدیویی تهیه کنید

همان طور که گفتیم ۸۰ درصد از ترافیک اینترنت سطح جهان برای مشاهده ویدئو مصرف می شود. این آمار گویای آن است که تبلیغات ویدیویی برای هر محصولی امروز حیاتی است. تولید یک محصول تازه اولین قدم برای کسب درآمد است، شما باید راه حل هایی برای فروش آن محصول پیدا کنید و گرنه مشکل بیزینس با شکستی بزرگ مواجه خواهد شد. تولید یک ویدیوی تبلیغاتی فوق العاده جذاب به شما کمک می کند تا بتوانید محصولات خود را به افراد مختلف معرفی کنید و شانس فروش آنها را تا حد بسیار زیادی افزایش دهید.

از مشتریان شرکت های بزرگ از طریق مشاهده ویدیو های تبلیغاتی به مشتریانی وفاداری تبدیل شده اند که اکنون سالیانه سود هنگفتی به بیزینس آن ها می رسانند. پیدا کردن مشتری برای محصولات از طریق ویدیو های تبلیغاتی بسیار ساده تر از سایر روش ها انجام پذیر است. به همین علت است که شرکت‌ های بزرگ تبلیغات ویدیویی تولید می کنند و هزینه بسیار زیادی برای پخش آنها در تلویزیون پرداخت می کنند.

معمولاً موثر ترین کلیپ های تبلیغاتی کلیپ هایی هستند که بسیار کوتاه و و بامزه باشند. ویدیو هایی که قادر هستند حتی با مشتریانی که تا کنون به محصولات شما علاقه نداشتند نیز اکنون برای امتحان کردن نیز آن را یک بار تهیه کنند.

۵- بررسی ویدیویی محصولات خود را تولید کنید

بسیاری از مشتریان قبل از هر خریدی تحقیقات میکنند. اگر در هنگام تحقیقات محصول شما را در اینترنت نیابند و بررسی آن را از زبان دیگران نشنوند امکان خرید آن ها بسیار کم می شود. شما باید برای محصولات و خدماتی که تولید می کنید، علاوه بر ویدئو تبلیغاتی، ویدئوی بررسی تخصصی نیز ارائه کنید تا بتوانید مشتریان دقیق را نیز جذب کرده و کالای خود را بفروشید.

تحقیقات نشان داده است که ۵۵ درصد از کاربران اینترنت فقط تا ۱۵ ثانیه قادر هستند یک متن را بخوانند و سپس آن را نیمه کاره رها می کنند. این موضوع نشان از عدم علاقه افراد به خواندن متن است. اما همانطور که گفتیم ۸۰ درصد ترافیک کل اینترنت صرف دیدن محتوای ویدئویی می شود. که این موضوع نشان از اهمیت و جایگاه ویدیو در مقابل متن دارد. به طور معمول افراد برای بررسی محصولات، ویدئوی آن ها را مشاهده می کنند و خواندن متن از کارهایی که افراد بسیار کمی از عهده آن بر می آید!

بررسی ویدیویی محصولات مانند یک تبلیغات ویدئویی بسیار قدرتمند و عمل می کند که شانس فروش محصولات را تا چند برابر افزایش می‌دهد. اگر شما زمان و هزینه صرف ایجاد ویدئوهای تبلیغاتی برای محصولات خود می کنید، بهتر است این هزینه را صرف ایجاد بررسی های ویدئویی محصولات کرده تا فروش خود را افزایش دهید.

۶- به کمک مشتریان خود ویدیو های Testimonial بسازید

ویدیوهای Testimonial به ویدئو هایی گفته می شود که در آن مشتریان از خدمات یک شرکت تعریف می کنند و شهادت می دهند این محصولات و خدمات رضایت بخش بوده اند. استفاده از این ویدئو ها و قرار دادن آنها در معرض دید همگان نشان می‌دهد که شما چقدر به مشتریان خود اهمیت می دهید. بسیاری از مشتریان جدید شما نیز علاقه دارند تا صحبت های مشتریان قدیمی شما را در مورد محصولات و خدماتتان، بشنوند.

استفاده از ویدیوهای Testimonial برای تبلیغات خدمات و محصولات به شدت فروش را افزایش می دهد و اعتماد سازی فوق العادی ای میان فروشنده و مشتری ایجاد می کند. البته توجه کنید که این ویدیو ها باید واقعی باشد و به کمک مشتریان قدیمی شما ایجاد شود.

 بهترین روش برای ایجاد ویدیوهای شهادت مشتریان، برقراری یک تماس ویدئویی با آنها و پرسیدن نظر آنها در مورد خدمات و محصولات شرکت شما است. شما می توانید با اطلاع مشتریان، تماس های ویدئویی که با آنها برقرار می‌کنید را ضبط کرده و به عنوان ویدیوهای Testimonial در اختیار مشتریان جدید خود قرار دهید.

تحقیقات نشان داده است استفاده از ویدیوهای Testimonial مشتریان وفادار را جذب شرکت ها می کند و در ساخت ارتباطی مستحکم بین شرکت ها با مشتری، تاثیر فوق العاده ای دارد. پس با استفاده از این ویدئو ها، بیزینس خود را قدرتمند تر به مشتریان معرفی کنید تا سود آوری شرکت را با ایجاد مشتریان وفادار افزایش دهید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *