گزارش ها و آمار های استفاده از ویدئو کنفرانس

گزارش ها و آمار های استفاده از ویدئو کنفرانس

دلایل بسیاری برای استفاده از تکنولوژی ویدئو کنفرانس به جای هر روش ارتباطی دیگر وجود دارد. اما هیچکدام به اندازه آمار استفاده از تکنولوژی ویدئو کنفرانس، برای انتقال از روش های سنتی به این روش ارتباطی نوین، متقاعد کننده نخواهد بود.

آمار استفاده از تکنولوژی ویدئو کنفرانس در سال های اخیر به ما نشان می دهد که چه اندازه این تکنولوژی قادر بوده جای خود را در شرکت ها و سازمان هایی از صنایع مختلف باز کرده و خود را به عنوان روش اصلی برقراری ارتباط های تجاری معرفی کند.

تکنولوژی ویدئو کنفرانس در سال‌های دور هزینه‌ای بسیار گزاف داشت و همچنین چندان قابل اطمینان نبود. به همین علت روش های صوتی برای برقراری ارتباط و همچنین ایجاد جلسات مورد استفاده قرار می گرفت. اما طی سالیان اخیر هزینه استفاده از روش های تصویری بسیار کاهش یافته و با ورود خطوط اینترنت با سرعت بالا بستر برای انتقال از روشهای صوتی به تصویری فراهم شده است. این کاهش هزینه ها و افزایش سطح دسترسی در آمار خود را به خوبی نشان می دهد.

بسیاری از مقالات و تحقیقات نشان می دهد که استفاده از ارتباطات ویدئویی با افزایش بهره وری در تولیدات و تیم های کاری رابطه مستقیم دارد. ما در این مطلب قصد داریم به معرفی گزارش ها و آمارهایی بپردازیم که به صورت مستقیم و غیرمستقیم با تکنولوژی ویدئو کنفرانس ارتباط دارند. این آمار پیشرفت تکنولوژی ویدئو کنفرانس را به خوبی به شما نشان خواهند داد.

تکنولوژی ویدئو کنفرانس قدرت کاری تیم ها را افزایش داده است

تکنولوژی ویدئوکنفرانس تاثیرات بیشتری از کاهش هزینه ها و افزایش سرعت ارتباطات دارد. نتیجه استفاده از ارتباطات ویدئویی در آمار اثبات شده است. آمار نشان می دهد تکنولوژی ویدئو کنفرانس قادر بوده بهره وری کلی تیم های طراحی و تولید را افزایش داده و سود آوری شرکت ها را بیشتر کند:

  • ۹۹ درصد از افرادی که از روش های ارتباطی مختلف استفاده کرده اند معتقدند که افزایش کیفیت ارتباطات تاثیر مستقیمی بهره وری تولیدات دارد.
  • ۹۸ درصد از افراد پاسخ دهنده به پرسشنامه تحقیقاتی در زمینه ویدئو کنفرانس اعتقاد دارند که ویدئو کنفرانس به قوی تر کردن رابطه افراد درون سازمان و یا خارج از سازمان کمک مستیم می کند.
  • ۹۴ درصد از بیزینس ها می گویند که استفاده از ویدئو کنفرانس تولیدات آنها را افزایش داده است.
  • ۹۰ درصد از پاسخ دهندگان به این موضوع اعتقاد دارند که استفاده از روش ویدیویی برای رساندن پیام به طرف مقابل آسان تر است.
  • ۸۹ درصد از پاسخ دهندگان می گویند که استفاده از ویدئو کنفرانس باعث کاهش زمان انجام پروژه ها و مسئولیت ها می شود.
  • ۸۹ درصد از کاربران می گویند که استفاده از ویدئو کنفرانس به آنها احساس اتصال به شخص مقابل را می دهند.
  • ۸۷ درصد بیشتر از مردم، نسبت به دو سال قبل، به استفاده از ویدئو کنفرانس روی آورده اند.
  • ۸۷ درصد از کارمندانی که به صورت فیزیکی در یک جلسه حاضر نمی شوند، با استفاده از ویدئو کنفرانس احساس راحتی می کنند.
  • ۷۶ درصد از کارمندان برای کار کردن از راه دور از تکنولوژی ویدئوکنفرانس استفاده می‌کنند و از این تعداد، ۷۵ درصد آنها احساس افزایش بهره وری و بهبود بالانس زندگی-کار را دارند.
  • ۶۳ درصد از افرادی که از روش صوتی برای برقراری ارتباط با همکاران استفاده می کنند، احساس دلتنگی برای دیدن چهره همکار خود دارند.
  • اضافه کردن یک ویدئو به جلسات بهره وری آن جلسه را تا ۵۰ درصد افزایش خواهد داد.
  • ۴۳ درصد از کاربران معتقد هستند که استفاده از ارتباطات ویدیویی کمک می کند تا تیم‌ها بهره وری بیشتری نسبت به حضور در یک مکان داشته باشند.
  • ۴۱ درصد از کاربران معتقد هستند که شرکت هایی که از تکنولوژی ویدئوکنفرانس استفاده می کنند کارمندان فعال تری دارند.
  • ۳۸ درصد از کاربران معتقد هستند که ارتباطات ویدئویی به آنها اجازه می‌دهد تا اسناد را سریع و آسان به اشتراک بگذارند.
  • ۳۸ درصد از کاربران معتقد هستند که کارمندانی که به میزان بسیار زیاد از ارتباطات ویدئویی استفاده می کنند تولید بیشتری دارند.
  • ۳۵ درصد از کسانی که به پرسشنامه پاسخ دادند معتقد هستند که استفاده از ویدئو به آنها احساس داشتن ارزش زیاد و احساس در نظر گرفته شدن در چشم کمپانی را می دهد.
  • ۳۱ درصد از کاربران معتقد هستند که ارتباطات ویدئویی به آنها کمک می‌کند تا آسان تر به مشتریان و همکاران خود متصل شوند.
  • ۲۵ درصد از پاسخ دهندگان برای داشتن جلساتی با نتیجه بهتر از ویدئو استفاده می کنند
  • ۲۲ درصد از پاسخ دهندگان برای یاد آوری اطلاعات از قابلیت ضبط ویدیویی جلسات استفاده می کنند.

ویدئو کنفرانس در محل کار افراد انقلابی بزرگ ایجاد کرده است

آمار نشان می‌دهد که هر روزه افراد بیشتری به فعالیت از راه دور علاقه دارند. معمولاً شرکت های بزرگ نیز با افرادی برای کار از راه دور توافق کرده و برای ارتباط با آنها از تکنولوژی ویدئوکنفرانس استفاده می‌کنند. استفاده از تکنولوژی ویدئو کنفرانس انقلابی بزرگ در نحوه فعالیت کاری ایجاد کرده و این موضوع در آمار نیز کاملاً قابل مشاهده است:

  • ۹۸ درصد از افرادی که از طریق خانه خود کار می کنند، معتقد هستند که کار در خانه آنها را خوشحال تر می کنند.
  • ۸۰ درصد افراد دوست دارند که حداقل بخشی از کار خود را در خانه انجام دهند.
  • ۴۳ درصد از کاربران معتقد هستند که تکنولوژی ویدئو کنفرانس به کار کردن از راه دور کمک بسیاری کرده است.
  • ۵۳ درصد از کسانی که از راه دور کار می کنند در یک هفته کاری بیشتر از ۴۰ ساعت زمان صرف می کنند. این آمار در مقابل عدد ۲۸ درصد برای کسانی که در اداره حضور دارند فوق العاده به نظر می رسد.
  • ۶۶ درصد از کسانی که از راه دور کار می‌کنند معتقد هستند که انجام کار در خانه سریع تر است و بهره‌ وری بیشتری دارد.
  • ۹۶ درصد از کسانی که در خانه خود کار می‌کنند به دیگران نیز پیشنهاد می‌ کنند که از طریق خانه کار کنند.
  • تعداد افرادی که از راه دور کار می کنند در دهه گذشته بیش از ۱۱۵ درصد افزایش داشته است. این آمار اهمیت استفاده از تکنولوژی ویدئو کنفرانس در دهه اخیر را نشان می دهد.
  • ۶۶ درصد از افراد شرکت کننده گفته اند که خارج از محیط کاری نیز از ویدئو کنفرانس استفاده می کنند.
  • ۳۳ درصد از کاربران گفته‌اند که آنها از ویدئو کنفرانس برای انجام جلسات کاری خارج از محیط شرکت فعلی خود استفاده کرده اند.
  • ۲۴ درصد از کاربران گفته اند تماس های ویدئو کنفرانس را از طریق دستگاه های شخصی در کافی شاپ ها و یا رستوران ها برقرار کرده اند.
  • ۲۱ درصد از کاربران گفته‌ اند که حداقل یک بار در هنگام تعطیلات از ویدئو کنفرانس برای برقراری تماس های کاری استفاده کرده اند.
  • ۱۴ درصد از کاربران گفته‌اند که حداقل یک بار در فرودگاه از تماس ویدئو کنفرانس برای مقاصد کاری استفاده کرده اند.
  • ۱۱ درصد از کاربران گفته‌اند که در اتومبیل از ویدئو کنفرانس برای برقراری تماس های کاری استفاده کرده اند.
  • ۳ درصد از کاربران گفته‌اند که حداقل یک بار در سرویس بهداشتی از ویدئو کنفرانس برای برقراری تماس استفاده کرده اند.

کارمندان استفاده از ویدئو کنفرانس را برای ارتباط ترجیح می دهند

آمار نشان می دهد که کارمندان شرکت ها و سازمان ها به استفاده از ویدئو کنفرانس به جای روش های دیگر ارتباطی، راغب هستند. از آمار به نظر می رسد که در طی سال های گذشته استفاده از ویدئو کنفرانس به شدت افزایش یافته و همچنین تمایل کارمندان به استفاده از این تکنولوژی نیز افزایشی چشم گیر را شاهد بوده است:

  • ۵۱ درصد از افراد پاسخ دهنده به پرسشنامه معتقد هستند که ارزش ویدئو از ارسال متن از طریق نرم افزار های چت برای برقراری ارتباط بیشتر است.
  • ۴۸ درصد از کاربران گفته‌ اند استفاده از ویدئو کنفرانس آنها طی دو سال اخیر افزایش داشته است.
  • ۴۸ درصد از کاربران گفتند که پیچیدگی مسائل فنی مربوط به ویدئو کنفرانس استفاده از این تکنولوژی را برای آن ها سخت کرده است.
  • ۴۶ درصد از کاربران گفتند که کیفیت پایین صدا باعث تجربه بد در هنگام استفاده از تکنولوژی ویدئو کنفرانس شده است.
  • ۴۱ درصد از کاربران گفتند که سخت بودن دانلود کردن نرم افزارها و یا اتصال به اتاق های ویدئو کنفرانس آنها را از استفاده از تکنولوژی ویدئو کنفرانس باز داشته است.
  • ۴۰ درصد از کاربران گفتند که کیفیت پایین تصاویر ویدئویی آنها را از استفاده از تکنولوژی ویدئو کنفرانس باز داشته است.
  • ۸۰ درصد از کاربران گفته اند که از ویدئو برای برقراری جلسات دو نفره روزانه خود استفاده می کنند.
  •  ۷۸ درصد از کاربران گفته‌ اند که برای ارتباطات تیمی از تکنولوژی ویدئو کنفرانس استفاده می کنند.
  •  ۷۷ درصد از کاربران گفتند که از ارتباطات ویدیویی برای برقراری میتینگ های بزرگ استفاده می کنند.
  •  62 درصد از کاربران گفته‌اند که از ارتباطات ویدیویی برای ارتباط با مشتریان و یا همکار آن استفاده می کنند.
  •  ۷۷ درصد از کسانی که به پرسشنامه پاسخ دادند می گویند از طریق لپ تاپ ها و کامپیوتر های شخصی به جلسات ویدئو کنفرانس متصل می‌شوند.
  •  ۳۴ درصد از کسانی که به پرسشنامه پاسخ دادند می گویند از طریق اتاق ویدیو کنفرانس اختصاصی و تجهیزات اختصاصی ویدئو کنفرانس به جلسات ویدئو کنفرانس متصل می‌شوند.
  •  31 درصد از کسانی که به پرسشنامه پاسخ دادند می گویند از طریق تلفن هوشمند شخصی خود به جلسات ویدئو کنفرانس متصل می‌شوند.
  • ۱۳ درصد از کسانی که به پرسشنامه پاسخ دادند می گویند از طریق تبلت به جلسات ویدئو کنفرانس متصل می‌شوند.

ویدیو کنفرانس به افزایش سود آوری بیزینس ها کمک می کند

آمار نشان می‌دهد که بسیاری از شرکت ها و سازمان ها برای افزایش سود آوری از روش های صوتی برای برقراری ارتباطات جدا شده و از تکنولوژی ویدئوکنفرانس استفاده می‌ کنند. یکی از دلایلی که شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ به استفاده از روش های ویدئویی برای برقراری ارتباط علاقه دارند این است که در هزینه هایی که نهایتاً پرداخت می کنند و سودآوری شرکت تاثیر مستقیمی دارد. همچنین کارمندان بیشتر به این علاقه دارند که از راه دور فعالیت کنند و متخصصانی وجود دارند که برای استخدام آن ها، شرکت ها مجبور هستند که از راه دور فعالیت کردن آن ها را بپذیرند.

  • ۸۰ درصد از پاسخ دهندگان معتقدند که این کار از راه دور یک مزیت است
  • ۷۲ درصد از کارفرمایان گفتند از راه دور کار کردن کارمندان، به ماندن آن ها در شرکت کمک بسیاری می کند.
  • ۷۰ درصد از از کسانی که به پرسش نامه پاسخ داده اند گفته اند که کار کردن از راه دور برای انتخاب شغل بعدیشان بسیار مهم خواهد بود.
  • ۳۶ درصد از کسانی که از راه دور کار می کنند، کار کردن از راه دور را به افزایش حقوق ترجیح می دهند.
  • ۳۳ درصد گفتند که تکنولوژی ویدئویی نیاز آنها را به سفرهای کاری کاهش داده است.
  • ۴۷ درصد گفته اند که تکنولوژی ویدیویی “کمی” سفرهای کاری آن ها را کاهش داده است.
  • ۳۵ درصد از شرکت‌ کنندگان گفته‌اند که تقریبا نیمی از سفرهای کار ایشان با استفاده از تکنولوژی ویدئوکنفرانس کاهش یافته است.
  • ۳۱ درصد از کاربران معتقد هستند که کمپانی هایی که از تکنولوژی ویدئوکنفرانس استفاده می‌ کنند بیشتر به محیط زیست اهمیت می دهند.
  • به طور متوسط تکنولوژی ویدئو کنفرانس ۳۰ درصد از هزینه های مسافرت را از دوش بیزینس ها بر می دارد.
  • ۱۶ درصد از کل کمپانی های دنیا به صورت ریموتی فعالیت می کنند و با استفاده از تکنولوژی ویدئو کنفرانس با کارمندانی که در خانه خود کار می کنند ارتباط برقرار می کنند.
  • کمپانی هایی که کارمندانشان از راه دور کار می کنند ۲۵ درصد احتمال کمتری دارد که کارمندان خود را از دست بدهند.
  • نرم افزار های ویدئو کنفرانس بد، در سال تا ۳۴ میلیارد دلار به کل بیزینس های دنیا آسیب وارد می کنند.
  • بیزینس ها می‌توانند از ۶۰ تا ۷۵ درصد از هزینه‌ های سالانه خود را با تغییر سیستم ویدئو کنفرانس سخت افزاری به سیستم ویدئو کنفرانس مبتنی بر سرورهای ابری کاهش دهند.

آمار به ما نشان می دهد استفاده از ویدئو کنفرانس به سرعت در حال فراگیر شدن است و هم اکنون نیز بسیاری از افراد از این تکنولوژی برای مقاصد تجاری استفاده می کنند. قابل ذکر است که این آمار مربوط به سال ۲۰۱۹ می باشد که در وبسایت لایف سایز منتشر شده است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *